Adet Günü Hesaplama

Regl hesaplama kadınlara adet günlerini tahmin etmelerinde yardımcı olan bir hesap aracıdır ve kadınların uzun süreli adet döngülerini kontrol etmelerine olanak tanır. Hesaplamanızı yapabilmek için bilgileri girmeniz ve hesapla kısmına basmalısınız.

GÜN:
AY:
YIL:
ADET DÜZENİ:

Regl (Adet Kanaması) Nedir?

Regl, kadınların vücudunun her ay hamile kalmaya hazırlık dönemi olarak isimlendirilir. Adet döngüsünde vücut kendisini döllenmiş olan yumurtayı almaya hazır hale getirmektedir. Hamilelik gerçekleşmez ise endometriyum döllenme gerçekleşmediğinden dökülür ve bu aşama regl dönemi olarak isimlendirilir. Regl nedir sorusuna menstrüasyon olarak da bilinen regl salgı ve doku atıklarının vajina yolu ile aylık aralıklarla dışarı atılması durumu yanıtı verilir. Vücut her ay hamile kalacak gibi kendini hazırlar. Fakat hamilelik dönemi gerçekleşmez ise rahim iç yüzeyini vajinal yol ile kanama şeklinde döker. Bu döngü de regl olarak isimlendirilmektedir.

Regl Belirtileri Nelerdir?

Kadınların %80 kadarı regl öncesinde bazı ortak semptomlar ortaya çıkarmaktadır. Bu dönemin öncesinde ortaya çıkan belirtileri şu şekilde sıralamak mümkün olur: • Kasıklarda ağrı
• Memelerde hassasiyet
• Karında şişlik
• Yorgunluk hissi
• Sinir olma gibi ruh hal değişimleri
• Akne oluşumları
Gibi durumlar belirti olarak değerlendirilir. Bunun yanında adet dönemi başladıktan sonra da baş ağrısı, alt karın ağrısı ve yorgunluk belirtileri görülebilir. Aynı zamanda yeme isteği ve göğüs ağrısı da oluşabilir.

Regl Ne Zaman Başlar?

İlk regl dönemi ergenlik başladıktan sonra ortaya çıkar. Bu dönem menarş olarak isimlendirilmektedir. Ortalama olarak başlama yaşı 12- 15 yaş aralığıdır. Bununla birlikte aylık periyot düzeninde ne zaman başladığı kadından kadına farklılık gösterir. Regl hesapla uygulaması ile birçok kadın regl dönemlerini daha net ve kusursuz hesaplayarak takibe alabilmektedir. Ancak zaman zaman tarihlerde sapma olabilir. Kadınların yaşadığı bazı durumlar adet dönemlerinde gecikmeye neden olabilir. Böyle durumlarda regl neden gecikir sorusunun da yanıtını bilmek gerekir. Stres gibi önemli faktörler kadınların bu dönemlerine etki eden unsurlardır. Ancak genel olarak uygulama ve program üzerinden yapılan hesaplamalar normal periyodda daha kolay tarih takibi yapabilmenize olanak tanır.

Regl Günü Hesaplama

Regl gününüzü hesaplamak için yukarıdaki aracımızı kullanabilirsiniz. Oldukça kolay ve kullanışlı olan bu araç sayesinde regl takviminizi daha iyi bir şekilde hesaplayabilirsiniz. Adet günü hesaplama aracımızda herhangi bir problem yaşarsanız iletişim kısmından bizlere ulaşabilirsiniz.