Gebelik Hesaplama

Gebelik hesaplama aracı, hamilelik döneminin kaçıncı ayında olduğunuzu öğrenmenizde önemli bir kolaylıktır. İstenilen bilgileri aşağıdaki alana yazarak gebelik sürecini hesaplayabilirsiniz.

İŞLEM:
GÜN:
AY:
YIL:

Gebelik Nedir?

Gebelik kadınların rahminde bulunan embriyo ya da fetüs olarak isimlendirilen bebeğin gelişim süreci olarak tanımlanabilir. Bu süreç genel olarak bir kadının adet döneminin gecikmesi ile başlar. Aynı şekilde gebelik belirtileri göstermesiyle de devam eder. Bir kadındaki yumurta hücresinin sperm hücresi ile bir araya gelerek döllenmesi gebeliğin nedenidir. Döllenen yumurta bir süre sonra rahmin iç kısmındaki duvara tutunur. Burada büyümeye başlar. Gelişme süreci de gebelik olarak isimlendirilmektedir.

Gebelik Belirtileri Nelerdir?

Bir kadının hamile olduğunu anlaması için belirtilerden birkaçını görmesi gerekir. Ancak her belirti her kadında görülmez. Bazı kadınların hamile olduğu testlerle ya da doktor tanısı ile ortaya çıkar. En kesin bilgi ise idrar tahlili ile ortaya çıkmaktadır.

Gebelik belirtileri arasında temel olarak şunlar yer alır:
• Adet döneminin gecikmesi
• Göğüslerde hassasiyet ve büyüme
• Mide bulantısı yaşama
• Kusma görülmesi
• Yorgunluk belirtisi
• Sık sık idrara çıkmak
• İdrarın koyu renkli ve kokulu olması
• Baş ağrısı görülmesi
• Duygusal anlamda değişiklikler olması
• Leke kanama
• Kabızlık ya da ishal görülmesi
Gibi birçok belirtiden bahsetmek mümkün olur.

Gebelik Hesaplama Nasıl Yapılır?

Gebelik hesaplama yapabilmek için birtakım bilgileri bilmek gerekir. Son adet döneminin ilk gününden sonra 40 hafta ya da 280 gün saymak gerekir. Bunu hesaplamak konusunda sorun yaşıyorsanız uygulama üzerinden de hesaplama yapabilirsiniz. Son adet tarihinin ilk gününden 3 aylık çıkarmak ve üzerine 7 eklemek de doğum tarihini hesaplamanıza yardımcı olmaktadır. Gebelik ya da hamilelik hesaplama araçlarını kullanarak daha kolay bilgi edinebilirsiniz.

Gebelik Süreci Ne Kadar?

Kadınların en çok merak ettiği konulardan birisi de gebelik sürecinin ne kadar sürdüğüdür. Bu süre genel olarak ortalama olarak 9 ay 10 gün sürer. Bu da 40 haftalık bir sürece denk gelmektedir. Ancak bazı hamilelik süreci 7-8 ay kadar da sürebilir. Fakat ortalama ve normal olanı hamileliğin 9 ay sürmesidir.